UWAGA !!!

Od 01.01.2024 r. uruchomiona strona jest wersją archiwalną. Aktualna strona Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie jest dostępna pod adresem: https://www.gov.pl/wios-warszawa

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.
19.03.2013

AKTUALNOŚCI 19. 03. 2013 r. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska przygotował kolejny raport o wynikach kontroli zawartości siarki w ciężkim oleju opałowym

 

Podobnie, jak w latach ubiegłych, w 2012 r. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska prowadził kontrole podmiotów korzystających ze środowiska w  zakresie przestrzegania przepisów dotyczących zawartości siarki w ciężkim oleju opałowym, stosowanym w instalacjach energetycznego spalania paliw oraz w silnikach statków żeglugi śródlądowej. Obowiązek nadzoru nad tymi podmiotami przez Inspekcję Ochrony Środowiska wynika z ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o  systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw. Ustawa dokonuje przeniesienia do prawa polskiego wymagań, wynikających z dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 1999/32/WE z dnia 26 kwietnia 1999 r. dotyczącej redukcji zawartości siarki w niektórych paliwach ciekłych oraz dyrektywy 2005/33/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 6 lipca 2005 r. zmieniającej dyrektywę 1999/32/WE w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych.

Kontrole zawartości siarki w paliwie stosowanym w instalacjach energetycznego spalania paliw polegają na:

  • sprawdzeniu dotrzymywania określonych w  rozporządzeniu warunków emisji, umożliwiających stosowanie ciężkich olejów opałowych o zawartości siarki większej niż 1%, np. poprzez analizę wyników pomiarów automonitoringowych lub pomiary kontrolne laboratorium WIOŚ;
  • pobraniu i analizie próbek ciężkiego oleju opałowego.

Natomiast kontrola zawartości siarki w oleju stosowanym w silnikach statków żeglugi śródlądowej polega na pobraniu i analizie próbek stosowanego paliwa.

W 2012 r. inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie przeprowadzili:

  • 23 kontrole planowe instalacji energetycznego spalania paliw, w których stosowany jest ciężki olej opałowy;
  • 13 kontroli planowych statków żeglugi śródlądowej stosujących olej do silników.

W wyniku kontroli nie stwierdzono przypadków nieprzestrzegania przepisów ustawy z dnia 25 sierpnia 2006  r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw, w tym:

  • przekroczeń dopuszczalnych standardów emisji SO2 określonych w  pozwoleniach posiadanych przez kontrolowane podmioty,
  • zawartości siarki w ciężkim oleju opałowym, stosowanym w instalacjach energetycznego spalania paliw powyżej 1%,
  • zawartości siarki w oleju wykorzystywanym do silników statków żeglugi śródlądowej powyżej 0,1%.

Na podstawie cząstkowych raportów wojewódzkich Główny Inspektorat Ochrony Środowiska przygotuje raport krajowy.

Opcje strony

do góry